ZAPALENIE ŚCIĘGNA ACHILLESA

Typowymi objawami są: ból, obrzęk i przegrzanie ścięgna. Pacjent zazwyczaj odczuwa dyskomfortowe szczypanie w obszarze ścięgna i silną wrażliwość na nacisk w obszarze dotkniętym chorobą.

Ten przewlekły stan zapalny powoduje stały ból i z czasem prowadzi do osłabienia ścięgna Achillesa (zwapnienia), co z kolei może spowodować naderwanie ścięgna Achillesa.

ZESTAW 4 ORTHO & SPORT GOLDIC® składa się z następujących elementów:

4 zestawy do pobierania krwi BTS (zawierające zaprojektowane cząsteczki złota) 4 zestawy do aplikacji surowicy – SAS (zawierające specjalny filtr)
1 igła motylkowa do pobierania krwi
1 sztuka 3-kierunkowego kurka do podłączenia probówek BTS

Kuracja GOLDIC® obejmuje pobranie krwi i cztery dodatkowe wizyty dla każdego podania przetworzonej, wydzielonej przez organizm surowicy.

GOLDIC®Leczenie

Pobranie krwi do leczenia

Krew jest pobierana w zwykły sposób. W pierwszym kroku krew w żyle jest zatrzymywana za pomocą̨ kurczliwego paska. Następnie planowane miejsce nakłucia jest czyszczone środkiem dezynfekcyjnym, aby zapobiec infekcjom. Za pomocą cienkiej igły iniekcyjnej (kaniuli) wykonuje się̨ nakłucie w żyle. Próbówki GOLDIC® umieszcza się̨ na igle, a następnie wypełnia krwią̨. Po napełnieniu 4 probówek następuje ponowne zwolnienie zastoju, kaniula jest wyciągana ze skóry, a miejsce nakłucia zaklejane jest plastrem uciskowym.

Przygotowanie surowicy

Po powolnym i ostrożnym wessaniu krwi do probówek BTS GOLDIC®, probówki te będą̨ przechowywane w inkubatorze przez 24 godziny. Są one następnie odwirowywane w celu oddzielenia surowicy wzbogaconej o zaprojektowane cząsteczki złota od innych krwinek. Ta surowica kondycjonowana jest następnie przeznaczana do iniekcji pacjentowi. Nie stosuje się̨ antykoagulantów (leków przeciwzakrzepowych).

Iniekcja

Pierwsza iniekcja surowicy własnej odbywa się̨ zazwyczaj dzień́ po pobraniu krwi lub może być podana nie później jak 7 miesięcy od otrzymania autologicznej kondycjonowanej surowicy. Wykonywane są 4 iniekcje w odstępie 3-7 dni.

Przechowywanie

Przygotowaną surowicę przechowuje się̨ w strzykawkach w temperaturze -18° C w zamrażarce do czasu następnego zabiegu (surowica może być przechowywana do 7 miesięcy).

Możliwe skutki uboczne

Lokalnie mogą wystąpić krótkotrwałe skutki uboczne, takie jak ocieplenie, zaczerwienienie i obrzęk w leczonym miejscu. W rzadkich przypadkach obserwowano reakcje uczuleniowe.