Kolagen

Kolagen jest najczęściej występującym białkiem w naszym organizmie gdyż ¼ całkowitej masy białkowej ciała składa się z kolagenu (kości, ścięgna, torebki stawowe, mięśnie, więzadła i powięzie). Włókna kolagenowe podlegają także uszkodzeniom, których przyczyną są kontuzje i urazy, procesy starzenia, stany zapalne, współistniejące choroby, nadwaga.
Uszkodzenie tych struktur wywołuje ból w narządzie ruchu i towarzyszy takim schorzeniom jak choroby zwyrodnieniowe oraz zmiany zapalne stawów.

W naszej klinice kolagen podawany jest pod kontrola USG lub ramienia C (RTG) dostawowo na przyczepy mięśniowe w miejsce uszkodzonych ścięgien i mięśni, w stawy międzykręgowe, nasiękowo na korzenie rdzeniowe i nerwy obwodowe. Wizualizacja iniekcji pozwala na dokładne podanie kolagenu w chorobowo zmienioną tkankę, gdyż to daje nam możliwość uzyskania optymalnego efektu. Podajemy najczęściej 8 zastrzyków z kolagenu raz w tygodniu w jednej terapii. Kompleksowość leczenia w naszej klinice polega na uzupełnieniu suplementacji indywidualnym programem rehabilitacji określonym przez lekarza prowadzącego. Częstotliwość powtarzania leczenia kolagenem zależy od rodzaju schorzenia, stopnia nasilenia zmian strukturalnych oraz długości ich trwania. Każde podanie kolagenu jest poprzedzone znieczuleniem miejscowym co daje pacjentowi duży komfort w trakcie iniekcji kolagenem.

Doustne podawanie kolagenu nie ma uzasadnienia gdyż w żadnych publikacjach naukowych nie ma dowodów na wchłanianie się substancji kolagenowych tą drogą i ich skuteczną farmakokinetykę do chorobowo zmienionych tkanek. Tylko bezpośrednie podanie kolagenu w miejsce chorobowo zmienione daje udowodniony naukowo efekt leczniczy.