Operacja kręgosłupa – endoskopowe, małoinwazyjne zabiegi

Przyczyną nawracającego bólu kręgosłupa są uszkodzenia dysków i ich skutków.

W początkowej fazie tworzenia się wypukliny dysku która uciska na sąsiednie tkanki miękkie pacjent ma bóle sporadyczne w pewnych pozycjach (stanie, siedzenie, pochylanie do przodu itp.), trudne do zlokalizowania w obrębie kręgosłupa i pleców.

W miarę jak wypuklina się powiększa, rozpycha otaczające tkanki miękkie, pacjent dokładnie lokalizuje miejsce bólu i chorobowo zmieniony segment kręgosłupa.

Ból jest silniejszy, występuje częściej, trwa dłużej i ogranicza wykonywanie codziennych czynności.

Operacja kręgosłupa

W trzecim i ostatnim etapie uszkodzenia dysku, wypuklina robi się tak duża, lub pierścień włóknisty pęka, uciskając na rdzeń, zwęża kanały korzeniowe, powoduje u pacjenta silny ból promieniujący do jednej lub obu kończyn.

Ból korzeniowy eliminuje pacjenta z jakichkolwiek funkcji codziennych. Pojawia się w każdej pozycji, lub przy zmianie pozycji. Największe natężenie bólu jest w kończynie górnej przy uszkodzeniu dysków odcinka szyjnego, bądź w kończynie dolnej przy uszkodzeniach w odcinku lędźwiowym.

Na tym etapie uszkodzenia dysku, przy dodatnich objawach klinicznych (osłabienie odruchów ścięgnistych, osłabienie czucia, siły mięśni) u pacjenta, które zgadzają się z poziomem uszkodzenia w badaniu rezonansu magnetycznego, pacjent wymaga leczenia operacyjnego w celu usunięcia wypukliny i uszkodzonego dysku, odbarczenia rdzenia kręgowego i korzeni.

Zaniechanie leczenia operacyjnego na tym etapie powoduje trwałe uszkodzenie korzeni rdzeniowych i niedowład kończyny lub kończyn, które są najczęściej procesem nieodwracalnym.

W trzecim etapie uszkodzenia dysku proponujemy pacjentom operacje kręgosłupa: endoskopowe lub małoinwazyjne.

Bioortopedia